Wednesday, February 8, 2012

ایالات متحده تلویحا اعلام کرد: مسئولیت عدم خروج از پادگان اشرف بر عهده رجوی ها است



مشاور عالی رتبه باراک اوباما در امور پادگان بدنام اشرف طی اظهار نظر جدیدی که در وبسایت رادیو آمریکا منتشر شده است اعلام داشت " ساکنان قرارگاه اشرف برای انتقال به کمپ جدید تصمیم بگیرند"
این مقام وزارت خارجه آمریکا افزوده است که مطلب فوق با حضور طرف عراقی به نماینده مجاهدین تفهیم شده است. در عرف دیپلوماتیک - که امیدوارم رجوی ها هم آن را درک کنند - این اظهار نظر مشاور باراک اوباما به منزله اعمال فشار بر این گروه در جهت تخلیه پادگان اشرف و همچنین گذاردن مسئولیت بر عهده سرکردگان این گروه است.
پیش از این سرکردگان گروه مجاهدین خلق - که عمدتا در حومه پاریس مستقر هستند- مانع از انتقال اعضای گروه از پادگان اشرف به کمپ لیبرتی شده اند. این در حالی است که سازمان ملل و دولت عراق رسما اعلام کرده اند که کمپ لیبرتی حائز استاندارد های انسانی لازم برای انتقال گرفتار شدگان در این پادگان می باشد.
سران گروه بهانه های بسیار کودکانه ای را - صرفا برای خرید زمان - مطرح کرده اند که در راس آنها می توان به کمبود سرویس بهداشتی - و در خواست انتقال با وسایل موجود در کمپ اشرف اشاره کرد. دولت عراق به درستی معتقد است اموال مورد اشاره رجوی ها با پول مردم عراق فراهم شده که توسط حکومت صدام به ایشان اعطا شده بود.
در گزارش صدای آمریکا آمده است: آقای فريد افزود: تصمیم در مورد نقل مکان حدود ۳۴۰۰ نفر از مخالفین نظام جمهوری اسلامی وابسته به گروه سازمان مجاهدین خلق ایران به اين گروه بستگی دارد.
به این ترتیب سران گروه رجوی مسئول جان و امنیت این عده هستند که تا کنون مانع ارتباط آزادانه آنها با جهان خارج شده اند.
لازم به تاکید است که گروهی از اعضای مجاهدین اسرای جنگی (جنگ ایران و عراق) هستند که به دلیل دشواری شرایط اردوگاه های اسرای جنگی به این سازمان پیوسته اند و اینک هم توسط آنها نگهداری می شوند.
بنظر می رسد با توجه به شرایط نگهداری این نیرو ها در پادگان بسته و ایزوله اشرف، اعضای کمپ در آینده نیازمند کمک های روانپزشکی خواهند بود. آمریکا مجاهدین خلق را یک سازمان تروریستی می داند. 
لینک به صدای آمریکا:
http://www.voanews.com/persian/news/IRAQ-US-CAMP-ASHRAF-2012-02-07-138890659.html

No comments:

Post a Comment